Nezávislá pražská kulturní scéna ožila první březnový týden prvním ročníkem festivalu francouzského divadla Sněz tu žábu! Stovky příznivců současného francouzského divadla oživily podmanivý prostor rondokubistického sálu Švehlových kolejí na Žižkově. Slavnostní zahájení patřilo české premiéře nekorektní punkové klauniády War Pig, která zaznamenala velký úspěch na loňském Avignonském festivalu.
Dvojice Kostas Asmanis a Guillaume Moreau z pařížské Compagnie le Festin de Saturne se v Česku představila vůbec poprvé a vyprodanému sálu předvedla, jak může vypadat současné angažované divadlo.
V současnosti jeden z nejoblíbenějších dramatických textů určených dětskému divákovi, Lidožroutka autorky Suzanne Lebaeu v překladu Natálie Preslové, režíroval Janek Lesák z budějovického Malého divadla. Temná (ale zároveň velmi vtipná) pohádka o překonávání rodového prokletí, pomocí světelné projekce unikátně zasazená do kubistického prostoru Venuše ve Švehlovce, ovšem silně zasáhla i dospělé diváky.
Poetickou polohu současného francouzského dramatu představila Rapsodie bez tváří mladé dramatičky Sigrid Carré-Lecoindre v překladu Petra Christova a režii Simony Petrů.
Čtvrteční večer pak patřil dvojici absurdně laděných textů, které přeložila i režírovala momentálně v Paříži působící Linda Dušková. Krátká hříčka Juliena Daillèreho Shakespeare a Cervantes vtipně uvažuje o tématu identity a sebeklamu, Odcházím dvakrát Nicolase Douteyho zase nahlíží na pár v mezní situaci. Svébytnou absurdní poetiku znásobila i nápaditá scénografie Sylvie Gajdošíkové.
Původní frankofonní texty pak v programu festivalu doplnily dvě české inscenace s francouzským námětem: „heavy metal soap opera“ Wariot Ideal Vojty Švejdy a spol. a Loni v Marienbadu pražského souboru Depresivní děti touží po penězích.